Petra (68)
Interessante informatie over supermarkten, daarnaast een handig overzicht van supermarketin in de buurt.
Consumenten kunnen vandaag de dag op tal van manieren geld besparen omtrent het doen van aankopen. Een van deze manieren is het gebruiken van dagaanbiedingen. Er is sprake van een dagaanbieding wanneer deze aanbieding 'slechts' 24 uur geldig is. Dagaanbiedingen worden gekenmerkt door hun hoge kortingspercentages en voordelige karakter dat gedurende één dag geldig is. De populariteit van de dagaanbieding heeft er toe geleid dat er inmiddels complete webshops bestaan die uitsluitend voorzien in dagaanbiedingen. Ook zijn er speciale portalen zoals Aanbiedingsknaller die alle dagaanbiedingen dagelijks verzamelen.
Het fenomeen dagaanbiedingen heeft aan het begin van deze eeuw haar opwachting gemaakt op de markt. Met name in Amerika worden dagaanbiedingen in veelvoud gebruikt. Hier was het concept als het ware vanaf dag één populair. Dit zorgde voor een snelle overname van andere landen wereldwijd. Ook in Nederland groeit het aanbod met webshops die voorzien zijn van en beschikken over dagaanbiedingen sterk. Veel aanbiedingen gaan vandaag de dag gepaard met complete marketingstrategieën om zodoende het effect en de kans op conversie nog groter te maken. Zo wordt er veelvuldig gebruikgemaakt van e-mailmarketing en nieuwsbrieven.
Zoals we inmiddels weten is een dagaanbieding gedurende 24 uur geldig. De dagaanbiedingen dienen voor een stimulerende verkoop van een bepaald product of dienst van de supermarkt te zorgen. Door dit product gedurende 24 uur extra voordelig aan te bieden moet dit gerealiseerd worden. De aanbieder van dagaanbiedingen kan dit alles middels verschillende mogelijkheden opzetten. Zo kan een product worden ingekocht en vervolgens zeer voordelig worden aangeboden om consumenten naar de website te trekken. Ook kan de aanbieder ervoor kiezen om een partij of voorraad van een extern bedrijf op zijn website aan te bieden. Door het extra voordelig aan te bieden krijgen veel mensen een prettige associatie met het merk of product. Dit kan voor externe, startende bedrijven zeer interessant zijn. Voor welke actie ga jij vandaag?!